• ارتباط فقط از طریق
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

مقاله ها

می دانید گروه GSM چه نقشی در تأسیس پیامک داشته است؟ می دانید چه کشورهایی اولین توسعه دهندگان سیستم ارتباطی نوشتاری یا همان پیامک بودند؟ آیا می دانید پیامک برای اولین بار توسط چه شخصی، به چه شخصی و با چه موضوعی ارسال شد؟؟؟ امروز سفر را به نقاط جالبی خواهیم کشاند.

توسعه های اولیه

 

پیشرفت های تکنیکی پیام کوتاه توسط همکاری های چندملیتی و پشتیبانی از چهارچوب های اصول استاندارد شکل گرفت. به وسیله این سازمان ها پنجره ای جدیدی از تکنولوژی به روی جهان گشوده شد...

 

اولین اظهارنامه ای که منجر به توسعه ی پیام کوتاه شد با مشارکت آلمان و فرانسه در ملاقات گروه GSM و در فوریه 1985 در پایتخت نروژ بیان شد. این پیشنهاد بعدها در زیرگروه خدمات WP1 در GSM تشریح شد. همچنین مباحثه های اولیه ای نیز در زیرگروه WP3 پیرامون نگرش شبکه ای انجام شد. نتیجه این که سرانجام برنامه در گروه اصلی GSM در ماه ژوئن به صنعت عرضه شد. برنامه های اولیه پیامک توسط فردهلم هیلبرند (تلکام آلمان) با مشارکت برنارد گیلبرت (تلکام فرانسه) آماده شد. تعریفی که فردهلم هیلبرند و برنارد گیلبرت به GSM ارائه داد در جستجوی فراهم کردن امکان تبدیل پیامک از پیامهای آلفاعددی به کاربران گوشی های همراه و با (( قابلیت اذعان)) بود. این امکان آخر اس ام اس را به پدیده ای بسیار فراتر از آن ارتباط پیامی که در ذهن برخی از افراد GSM رسوخ کرده بود تبدیل نمود به طوری که امروزه کمتر کسی دیده می شود که بدون استفاده از پیامک در جامعه ارتباط برقرار کند.
    

 

اس ام اس در گروه اصلی GSM به عنوان یک خدمت امکان پذیر برای سیستم دیجیتالی نوین مورد بحث قرار گرفت. در برنامه GSM، پشتیبانی خدمات و امکانات چه در گوشی مبدأ و  چه مقصد در زمره خدمات تلسرویس آنها قرار گرفت.

 

از این به بعد GSM اقدام به توسعه هر چه بیشتر خدماتش در این زمینه نمود و چندین نسخه ارائه داد و... که بررسی دقیق این تغییر و تحولات متناسب با اهداف این متون نمی باشد.

اولین عملکرد ها

اولین اس ام اس از گروه سِما تلکام در گروه مخابراتی ودافون شبکه GSM در UK در 3 دسامبر 1992 از نیل پاپورث (Neil Papworth) و با استفاده از کامپیوتر شخصی اش به ریچارد جاوریس (Richard Jarvis) از ودافون که کاربر گوشی اوربیتل 901 بود فرستاده شد. متن پیام اینگونه بود:
"کریسمس مبارک"

اولین توسعه اقتصادی مراکز خدمات پیام کوتاه در سال 1993 در سوئد و  بعدها در آمریکا شکل گرفت. تمامی نصب های درگاه های اولیه پیام کوتاه برای ابلاغیه های شبکه که به گوشی موبایل فرستاده می شد، انجام شد. اولین سرویس فروخته شده  اس ام اس در قالب یک سرویس ارسال پیام های متنی شخص-به-شخص در فنلاند در سال 1993 به مصرف کنندگان ارائه شد. اکثر گوشی های اولیه GSM توانایی پشتیبانی از ارسال پیام های کوتاه را نداشتند و نوکیا تنها سازنده گوشی بود که تمام خط های گوشی GSM کارخانه اش ارسال پیامک را برای کاربرانش مقدور می ساخت.

پیشرفت های اولیه با وجود مشتری های سال 1995 که میانگین ارسال پیام برای هریک از آن ها فقط 4/0 پیامک در ماه بود کند سپری می شد. یکی از عوامل پیشرفت آهسته پیامک عملکرد کند اپراتور های پیامک نسبت به شارژ کاربران سرویس های اعتباری یا تأخیر در برطرف کردن حقه های اقتصادی بود. البته این فعالیت ها باید به این علت انجام می شد که شارژ حساب ها و فعالیت های اقتصادی باید از طریق تنظیمات مراکز خدمات پیام کوتاه که بر روی گوشی های شخصی کاربران تعبیه شده بود صورت می گرفت. علاوه بر این در اوایل، شبکه ها در آمریکا به مشتریان تنها اجازه ارسال پیامک به کاربرانی را می دادند که در همان شبکه بود و این عامل کاربرد پیامک ها را کاهش می داد که سرانجام این محدودیت در سال 1999 برداشته شد.

به مرور زمان این مشکلات با تغییرات در نحوه پرداخت در مراکز خدمات پیام کوتاه و ویژگی های جدیدی که این مراکز در نظر گرفتند برطرف شد. در اواخر سال 2000 متوسط تعداد پیام های ارسالی هر کاربر به 35 پیامک در ماه رسید و در کریسمس سال 2006  فقط در UK بیش از 205 میلیون پیامک فرستاده شد.

البته این موضوع که به ندرت، کاربران در سیر و سفر هزینه پیام هایشان را بعد از تعطیلات پرداخت می کردند نیز باعث افزایش صعودی ارسال پیام کوتاه و جایگزین تماس های صوتی گردید.

 

اضافه کردن نظر

قبل از ارسال نظر لطفاً به نكات زير توجه فرماييد:
- لطفاً نظرات خود را به زبان فارسي ارسال کنيد. ( ارسال نظر به زبان هاي ديگر مجاز مي باشد اما ترجيحاً به زبان فارسي نظر خود را ارسال کنيد).
- نظراتي که به صورت فينگيليش ، پينگيليش ( زبان فارسي با حروف انگليسي ) نوشته شوند حذف خواهند شد.
- مسئوليت نظرهاي ارسال شده بر عهده فرستنده آن است و اين سايت هيچ مسئوليتي در قبال نظرهاي ارسالي ندارد.
- قرار گيري نظرها در سايت به معني تاييد آنها توسط وب سايت نيست.
- در هنگام ارسال نظر ، آدرس IP شما در سايت ذخيره مي شود اما در سايت منتشر نخواهد شد.
- نظرات پس از تأييد مدير در سايت منتشر خواهد شد.
– شما مي توانيد با وارد كردن آدرس ايميل خود از نظرات ساير كاربران در مورد موضوعي كه شما نيز در نظرسنجي آن شركت كرده ايد مطلع شويد


کد امنیتی
تازه سازی

درباره اصفهان پيامك

اصفهان پيامك سامانه اي نوين و در عين حال متنوع در دنياي پنل هاي مشابه فارسي زبان است، ارتباط مستقيم با اپراتور، امنيت بالا، قيمت مناسب و تيم پشتيباني آموزش ديده از ويژگي‌هاي برتر آن مي‌باشد. اصفهان پيامك كار خود را از زمستان92 آغاز نموده است.

راه های تماس با ما

خط ویژه  09373770498، ارسال پيام به رايانامه ما و يا كليك بر روي لينك پشتيباني در پنل از خدمات ما بهره مند شويد.

آدرس ایمیل : این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

تماس تلفنی فقط ساعت 13 الی 16 و 20 الی 23